توضیحات:
فایل word
مقاله بررسي رابطه كاركرد اجرايي و اضطراب امتحان در بين دانش آموزان دختر پايه هفتم
بخشی از متن:
هدف: درپژوهش حاضر رابطه بين كاركردهاي اجرايي و اضطراب امتحان در بين دانش آموزان دختر پايه هفتم شهر آران و بيدگل مورد بررسی قرار گرفته است.
روش: این مطالعه به صورت همبستگی روی 230 دانش آموز مشغول به تحصیل در پایه هفتم در مدارس دخترانه شهر آران و بیدگل انجام شد. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه اضطراب امتحان TAIو آزمون اندره ری می باشد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از شاخص ضریب همبستگی، آزمونTو رگرسیون استفاده شد.
یافته ها: از بين كليه مدارس دختر پايه هفتم230 دانش آموز (115 نفربا اضطراب پایین و115 نفر با اضطراب بالا) با روش تصادفي ساده انتخاب گرديد.كاركرد اجرايي با استفاده از آزمون آندره ري و اضطراب امتحان با استفاده از پرسشنامه TAI سنجيده شد. تحلیل داده ها نشان داد که در مرحله کپی تفاوت معنادار وجود دارد((p>0/05 ولی در مرحله یادآوری تفاوت معناداری وجود ندارد.در اضطراب بالا تفاوت معنادار وجود دارد ولی در اضطراب پایین تفاوت معناداری وجود ندارد.تحلیل رگرسیون نشان داد که کارکرد اجرایی پیش بینی کننده ی موثری در اضطراب امتحان می باشد.
فهرست مطالب:
بررسي رابطه كاركرد اجرايي و اضطراب امتحان در بين دانش آموزان دختر پايه هفتم شهرآران وبيدگل سال تحصيلي_1546670342_3281_2413_1401.zip0.04 MB |