مقاله بررسی نقش پاداش در وفاداری سازمانی
مقاله بررسی نقش پاداش در وفاداری سازمانی

توضیحات :

این مقاله یک فایل word دارای 17 صفحه می باشد

تمام قواعد نگارشی رعایت ده است

بخشی از متن

بررسی نقش پاداش در وفاداری سازمانی

چکیده

در فضاي رقابتي كنوني، وفاداری کارکنان در سازمان هاي پيشرو به عنوان عاملي اساسي در رشد آن ها مورد توجه قرار گرفته است. از نتايج تحقيقات چنين بر مي آيد كه عوامل ضد انگيزشي از مهم ترين چالش هاي موجود در مسير وفاداری سازمانی است كه كنترل آن در اختيار سازمان ها مي باشد. در حالي كه امكان تسلط كافي بر شرايط محيطي و قوانين وجود ندارد. در اين پژوهش، سيستم پاداش به عنوان يكي از عوامل مهم اثرگذار بر وفاداری سازمانی بررسي شده و با تحليل اثر متقابل، سيستم هاي نادرست پاداش دهي به دليل ناعادلانه بودن و ايجاد تاخير در پرداخت به ايده ها، به عنوان يك عامل ضدانگيزشي و مانع رشد فضاي كارآفرينانه در سازمان شناسايي شدند

هدف اين مقاله بررسي رابطه ي سيستم پاداش با وفاداری سازمانی مي باشد.. نتايج حاصل ازبررسي ها نشان دهنده ي رابطه ي معني داري ميان سيستم پاداش با وفاداری سازمانی هستند


ﻣﻘﺪﻣﻪ:

از آﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﭘﻮﯾﺎﯾﯽ و ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ وﯾﮋﮔﯽ ﻣﺤﯿﻂ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎي اﻣﺮوزي اﺳﺖ،ﺣﻔﻆ و ﺑﻘﺎي ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ،ﺗﻨﻬﺎ در ﺻﻮرﺗﯽ ﻣﺤﻘﻖ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﻫﻤﮕﺎم ﺑﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺼﻮر اﻗﺘﺼﺎدي، ﺳﯿﺎﺳﯽ و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻣﺤﯿﻄﯽ، ﺧﻮد را در ﻣﺴﯿﺮ ﺗﺤﻮل و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﻬﺒﻮد ﺑﺨﺸﻨﺪ. ﺗﺤﻘﻖ ﺗﺤﻮل ﮐﺎري ﺑﺴﯿﺎر ﻣﺸﮑﻞ، ﻇﺮﯾﻒ و ﺣﺴﺎس اﺳﺖ و ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ ﺑﮑﺎرﮔﯿﺮي اﯾﺪه ﻫﺎي ﻧﻮﯾﻦ و ﭘﺬﯾﺮش و ﭘﺮوش اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎي ﺧﻼق و ﻧﻮآور ﻣﺤﻘﻖ ﻣﯽ ﺷﻮد. اﮔﺮ اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮي ﻻزم در ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ، ﺑﺮاي ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻣﺤﯿﻄﯽ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ذﻫﻦ ﻫﺎي داراي ﭘﯿﭽﯿﺪﮔﯽ ﻻزم ﺑﺮاي ﺣﻞ ﻣﺴﺎﯾﻞ وﺟﻮد ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ،ﻣﺴﻠﻤﺎ ﺗﻮﻓﯿﻖ و ﺑﻬﺮه وري ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ از ﺑﯿﻦ ﺧﻮاﻫﺪ رﻓﺖ و ﺳﺎزﻣﺎن ازﻣﯿﺪان رﻗﺎﺑﺖ ﺣﺬف ﻣﯽ ﮔﺮدد (ﭘﻮرﮐﯿﺎﻧﯽ و ﺑﺮاﻫﻮﯾﯽ،1388)

اﻫﻤﯿﺖ پاداش زﻣﺎﻧﯽ ﻣﻄﺮح ﺷﺪ ﮐﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎي ﮐﻮﭼﮏ و ﻣﺘﻮﺳﻂ ﻣﯽ ﺧﻮاﺳﺘﻨﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ رﻗﺒﺎ ﺑﻪ ﻣﺰﯾﺖ رﻗﺎﺑﺘﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮي دﺳﺖ ﯾﺎﺑﻨﺪ(داروچ و ﻣﮏ ﻧﺎﻟﺘﻮن،2002)،و ﻫﻤﯿﻦ اﻣﺮ ﻣﻨﺠﺮ ﺷﺪ ﺗﺎ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ اﻫﺪاف،روش‌ﻫﺎ و ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺧﻮد را در ﺟﻬﺖ ﺑﮑﺎرﮔﯿﺮي وفاداری کارکنان و ﻓﺮاﻫﻢ آوردن ﻣﺤﯿﻄﯽ ﺧﻼق ﻫﺪاﯾﺖ ﮐﻨﻨﺪ(ﺣﻘﺎﯾﻖ،1380).ﻧﻮآوري،ﺧﻠﻖ اﯾﺪه اي ﺟﺪﯾﺪ و ﺗﺒﺪﯾﻞ آن ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮل ﯾﺎ ﺧﺪﻣﺘﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ رﺷﺪ و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﻮﯾﺎ در اﻗﺘﺼﺎد ﻣﻠﯽ،ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ اﻓﺰاﯾﺶ ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﮐﺎﻫﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.وفاداری سازمانی ﺑﻪ ﻫﯿﭻ وﺟﻪ ﯾﮏ ﭘﺪﯾﺪه ﯾﮑﺒﺎره ﻧﯿﺴﺖ، ﺑﻠﮑﻪ ﯾﮏ ﭘﺮوﺳﻪ ي ﺗﺠﻤﻌﯽ و دراز ﻣﺪت اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﯾﮏ اﯾﺪه ي ﺟﺪﯾﺪ ﺷﺮوع و ﺑﺎ اراﺋﻪ ﻣﺤﺼﻮل ﺧﺎﺗﻤﻪ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ

,....

ﯾﮏ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﭘﺎداش ﺑﺎﯾﺪ داراي ﭼﻬﺎر وﯾﮋﮔﯽ ﻣﻬﻢ ﺑﺎﺷﺪ:...

ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮي و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﭘﮋوﻫﺶ...

وﻓﺎداري ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ...

اﻫﻤﯿﺖ وﻓﺎداري ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ...

وﻓﺎداري ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﻪ ﮐﺎرﮐﻨﺎن....

وﻓﺎداري ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ وپاداش

ﺳﯿﺴﺘﻢ ﭘﺎداش

ﺟﺪول1 مولفه‌ها وﺷﺎخص‌های نظام ﻣﺠﺎع پرداخت و پاداش

ﻋﻮاﻣﻞ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﮔﺬار ﺑﺮ وﻓﺎداري ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ

ﺣﻘﻮق، دﺳﺘﻤﺰد و ﭘﺎداش:

راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ ﺷﺮاﯾﻂ ﭘﺎداش وﺟﻬﺖ ﮔﯿﺮي ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎت

ﺷﺮاﯾﻂ ﭘﺎداش و ﻧﮕﺮش ﮐﺎرﮐﻨﺎن

ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﭘﮋوﻫﺶ

ﻧﺘﺎﯾﺞ و ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدات

منابع به صورت فارسی و انگلیسی




فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

نقش پاداش بر وفاداری_1546671671_3376_2413_1023.zip0.11 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 16,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت