بررسی عوامل روانی در رفتار مصرف کنندگان و رابطه ی آن با ارزش ویژه برند سامسونگ
بررسی عوامل روانی در رفتار مصرف کنندگان و رابطه ی آن با ارزش ویژه برند سامسونگ

بررسی عوامل روانی در رفتار مصرف کنندگان و رابطه ی آن با ارزش ویژه برند سامسونگ

دارای 29 صفحه

فرمت فایل : doc به صورت ورد

در عصر گسترش روزافزون جهانی شدن، رقابت پذیری یک موضوع مهم در بین سیاستگذاران سطوح مختلف (کشور، صنعت و شرکت) در بخشهای مختلف دنیاست. چه در عرصه ی رقابت در بازارهای داخلی و چه در صحنه ی بازارهای جهانی، استراتژی های کسب و کار بدین منظور تدوین میشوند تا شرکتها راه حرکت را از موقعیت رقابتی فعلیشان به یک موقعیت قویتر جدید تعیین کنند. برای رسیدن به این هدف، یکی از معروفترین مفاهیم بازاریابی که در طول دهه ی گذشته از سوی دانشگاهیان و عاملان بازاریابی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته ارزش
ویژه برند است. یکی از دلایل این شهرت، نقش استراتژیک و مهم ارزش ویژه ی برند در کسب مزیت رقابتی و تصمیمات مدیریت استراتژیک است. هنگامی که ارزش ویژه ی برند به طور دقیق اندازه گیری شود معیار مناسبی برای ارزیابی اثرات بلندمدت تصمیمات بازاریابی خواهد بود (سیدجوادین و شمس، 74:1386). از طرف دیگر، در عصر جدید که دوران ادغام و جهانی شدن شرکت هاست، ارزش نام و نشان های تجاری یک عامل کلیدی و تعین کننده در ارزش شرکت و ارزش بازار سهام می باشد. اگر نام و نشان تجاری دارای ارزش ویژه بالایی باشد شرکت می تواند در سایه ی وجود آن هزینه بازاریابی را کاهش دهد زیرا مشتریان نسبت به آن وفادار هستند همچنین بر دامنه محصولات خود بیفزاید زیرا خریداران نسبت به آن اعتماد دارند و همین عامل می تواند در برابر قیمت محصولات رقیب از محصولات شرکت دفاع نماید (ابراهیمی و همکاران، 161:1388).
ارزش ویژه ی برند مثبت و مبتنی بر مشتری، به نوبه ی خود، میتواند به درآمد بیشتر، هزینه های پایینتر و سود بالاتری منجر شود و اثرات مستقیمی بر توانایی سازمان در اتّخاذ تصمیمات مناسب در مورد افزایش قیمت محصولات، اثربخشی ارتباطات بازاریابی و موفقیت در توسع هی تجاری داشته باشد (کلر، 16:2003).
با توجه به اهمیت توجه به نهادینه کردن ارزش ویژه برند کالا و ارتقای آن، شناسایی عاملی که سبب ارتقای این مهم می شود، ضرورت می یابد. توجه به عوامل روانی در رفتار مصرف کنندگان عاملی است که می تواند سبب ارتقای ارزش ویژه برند کالا گردد.
امروزه شاهد تغييرات بسياري در ارزشها و فرهنگ مصرف كنندگان هستيم.در بازار كه به عنوان محل تلاقي توليد كننده و مصرف كننده قلمداد مي شود ، عوامل گوناگوني مي تواند بر رفتار خريد مصرف كننده و چگونگي تصميم گيري وي براي خريد تاثير بگذارد. در هر جامعه با توجه به شرايط خاص آن، محيط هاي گوناگوني وجود دارند كه رفتار مردم را شكل مي دهند و در حقيقت تعيين كننده رفتارها و عملكردهاي آنان مي باشند. رفتار مصرفي مصرف كننده تحت تاثير عواملي نظير: عوامل فرهنگي، عوامل اجتماعي ، عوامل شخصي و عوامل روان شناختي قرار مي گيرد. رفتار مصرف کننده نقشي برجسته درتوليد، فروش وبازاريابي كالاها دارد. اگر بدانيم مصرف كننده به چه دليلي اين يا آن كالا وخدمات را مي پسندد، ويا آن را خريداري مي كند، توليدكننده، فروشنده، و بازارياب آن كالا وخدمات با سهولت بيشتري اقدامات خود را به انجام ميرسانند.در غير اين صورت، اگرندانيم چرا مصرف كننده، اين يا آن كالا را نمي پسندد، تمايلي به خريد آن ندارد، گاه سرمايه گذاريهاي پرهزينه، تلاشها وفعاليتهاي فراوان، ره به جايي نخواهد برد.
از اينرو پژوهش حاضر از بعد نظري، به دنبال آنست که منجر به ايجاد نظريه اي نو در خصوص رابطه ميان عوامل روانی در رفتار مصرف کنندگان و ارزش ویژه برند سامسونگ گردد . تحقيق حاضر به مديريت کمک مي­کند تا برداشت مصرف کنندگان را نسبت به ارزش ویژه برند سامسونگ بهتر بشناسد و آن چه را که به عنوان طرز تلقي خود، از مولفه های عوامل روانی رفتار مصرف کنندگان مي­داند با ارزش ویژه برند سامسونگ به مقايسه بنشيند.
بنابراین از بعد عملي(کاربردی)، به دنبال فراهم نمودن زمينه­هاي لازم جهت بازنگري ملاکهاي عوامل روانی رفتار مصرف کنندگان بوده تا نتايج آن منجر به تغييرات اساسي و اصلاح سازوکارهاي مديريت در بکارگيري مولفه های عوامل روانی رفتار مصرف کنندگان گردد، بطوريکه در نهايت با توجه به عوامل روانی رفتار مصرف کنندگان منجر به ارتقای ارزش ویژه برند سامسونگ گردد و از اين طريق دستيابي به اهداف سازماني شرکت تسهيل گردد.
عناوین مهم و فهرست مطالب :

عنوان تحقیق

بيان مسأله اساسي تحقيق به طور كلي (شامل تشريح مسأله و معرفي آن، بيان جنبه‏هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور از تحقيق) :

اهمیت و ضرورت انجام تحقيق:

- مرور ادبیات و سوابق مربوطه

پیشینه تحقیقات انجام شده در مورد متغیر عوامل روانی در رفتار مصرف کنندگان در داخل

پیشینه تحقیقات انجام شده در مورد متغیر عوامل روانی در رفتار مصرف کنندگان در خارج

پیشینه تحقیقات انجام شده در مورد متغیر ارزش ویژه برند در داخل

پیشینه تحقیقات انجام شده در مورد متغیر ارزش ویژه برند در خارج

مروری بر ادبیات

بخش اول: مفاهیم مرتبط با عوامل روانی دررفتار مصرف کنندگان

رفتار مصرف کننده

نكات كليدي رفتار مصرف كننده

ديدگاه هاي مطالعاتي رفتار مصرف كننده

ساختار ذهني مصرف كننده

عوامل مؤثر در رفتار مصرف كننده

باورها و عقاید

ادراک

یادگیری

انگیزه

بخش دوم: ارزش ویژه برند کالا

تعاریف

مدل مفهومی برای اندازه گیری ارزش ویژه برند مبتنی برمشتری

ابعاد ارزش ویژه ی برند در مدل آکر

چارچوب نظری تحقیق

عوامل روانی در رفتار مصرف کنندگان

انگیزه

ارزش ویژه برند

وفاداری به برند

کیفیت ادراک شده

آگاهی از برند

تداعی، همخوانی برند

عوال روانی در رفتار مصرف کنندگان

تعاریف عملیاتی:

روش شناسی تحقیق:

روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها :

منابع فارسی

منابع انگلیسی

زمان بندي انجام تحقيق:

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

samsunga_1546149263_18506_2413_1630.zip0.16 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 16,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت